Search
Close this search box.

Auto savirzes
regulēšana

Jūs, iespējams, esat nonācis situācijā, kad, mainot ziemas vai vasaras riepas, servisa speciālisti norāda, ka riepu protektoru nodilums nav vienmērīgs un tas varētu nozīmēt, ka jūsu automašīnai nepieciešama savirzes regulēšana.

Kādas ir savirzes regulēšanas definīcija un iemesli?

Savirzes regulēšana attiecas uz automašīnas riteņu pareizo novietojumu horizontāli attiecībā pret braukšanas virzienu, kā arī vertikāli attiecībā pret zemi. Tādējādi nodrošinot pareizu riteņu savērsumu un sagāzumu. Savirzes regulēšanas nepieciešamību izraisa slikti ceļu apstākļi, piemēram, bedres, grāvji, akmeņi, kas var radīt triecienus automašīnas piekarei un izraisīt savirzes problēmas.

Kad jāveic savirzes regulēšana?

Ideāli, savirzes regulēšana jāveic divas reizes gadā, pēc ziemas un vasaras riepu maiņas. Tomēr, obligāti jāveic regulēšana pēc nopietniem ritošās daļas remontiem, stūres iekārtas remonta vai automašīnas avārijas.

Kāpēc jāregulē auto savirze?

Regulāra savirzes regulēšana uzlabo automašīnas vadāmību un drošību uz ceļa, kā arī palielina riepu kalpošanas ilgumu. Ja riepu protektors nodils nevienmērīgi, tas var ietekmēt drošību un radīt bīstamus braukšanas apstākļus. Tādēļ, regulāra savirzes regulēšana ir būtiski svarīga, lai nodrošinātu drošu un stabīlu braukšanu uz ceļa.

  • Nevienāds riepu protektora nolietojums iekšējās un ārējās malās;
  • Velk uz vienu pusi braucot;
  • Stūres pozīcija nesakrīt ar auto trajektoriju;
  • Grūtības stūres pagriešanā stāvot;
  • Stūres mehānisma kustības pārmērīgi liels vai mazs gājiens;
  • Vibrācijas jūtamas uz stūres.
  • Nelīdzsvarots riepu protektora nolietojums;
    Palielināta riteņu pretestība, kas palielina degvielas patēriņu;
  • Samazināts saķere ar ceļu, kas var būt īpaši bīstami uz apledojuša vai slapja ceļa un negatīvi ietekmē automašīnas vadāmību;
  • Garāks bremzēšanas attālums;
  • Nepareiza stūres pozīcija ietekmē automašīnas vadību līkumos un parkošanā;
  • Palielināta slodze uz riteņiem un citiem komponentiem, kas var izraisīt citus defektus laikā.
  • Vienmērīgs riepu protektora nolietojums;
  • Samazināta riteņu pretestība un degvielas patēriņš;
  • Pareiza saķere ar ceļu, kas rezultē precīzā automašīnas vadībā un īsākā bremzēšanas distancē;
  • Pareiza stūres pozīcija vidējā diapazonā;
    Samazināta slodze uz riteņiem un citiem komponentiem.